Tarieven
Informatie

Tarieven & informatie

  • Betaalwijze

    In onze praktijk werken wij samen met een factoring bedrijf dat onze rekeningen voor ons verstuurd (Famed). Ook kunt u de rekeningen direct betalen aan de balie. Dit kan d.m.v. pinnen of contant. Heeft u vragen of opmerkingen over uw rekening, neem dan contact op met Famed: 0900 – 0885 (0,90 cent per gesprek).

  • Formele klachtenbehandeling

    Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de ANT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo’n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.

  • Informatiepunt

    Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie ANT.

  • Klachten

    Onze medewerkers zetten zich in om de beste tandheelkundige zorg voor al onze clienten te bieden. Mocht het toch een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, neem dan contact met ons op, zodat wij de situatie met u kunnen bespreken.

  • Klachtenregeling

    Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de ANT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:

    Bemiddeling
    Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.

  • Senioren mondzorg

    Wij zijn ook beter bereikbaar voor senioren met een nieuwe behandelkamer op de begane grond. De toegankelijkheid is zo enorm verbeterd voor patiënten met een rolstoel, rollator en verminderde mobiliteit. Tandarts Stef de Grood zal hier met veel zorg onze senioren patiënten gaan behandelen.

  • Verzekeringen

    Het maakt voor een tandarts niet uit hoe en/of u bent verzekerd. Op verzoek zal de tandarts u desgewenst een begroting meegeven van de betreffende behandeling.
    Tussen de zorgverzekeraars bestaan grote verschillen van de hoogte van de vergoeding. Daarom is het raadzaam om zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar voor nadere informatie.

  • Zwangerschap

    Als u zwanger bent kunt u gewoon een afspraak maken bij de tandarts. Het enige waar rekening mee moet worden gehouden, zijn beschermende maatregelen tijdens het maken van röntgenfoto’s. Het is goed om tijdens de zwangerschap bij de tandarts langs te komen. Want door hormonale verandering heeft u extra kans op tandvlees ontstekingen. De mondhygiëniste kan u hier ook goed bij helpen. Lees meer over uw gebit tijdens de zwangerschap op de website van het Ivoren Kruis.