Huisregels

Wij vinden het als praktijk belangrijk dat u als patiënt op de hoogte bent over wat wij van elkaar mogen verwachten. De meeste punten spreken voor zich, maar wij vragen u onderstaande huisregels toch goed door te nemen.

 

1. Afspraken

Wij werken uitsluitend op afspraak. Afspraken kunnen zowel aan de balie als telefonisch en per e-mail worden gemaakt.

2. Pijnklachten/spoedgevallen

Bij pijnklachten of spoedgevallen probeert u zo snel als mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Dan proberen wij u dezelfde dag nog te helpen.

 

3. Herinnering controle

Indien er nog geen herhaalafspraak is gemaakt voor de halfjaarlijkse controle krijgt u hiervoor een oproep per post of e-mail. Dit geldt enkel voor de controleafspraak bij uw tandarts. Dit is een gratis service en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Het blijft uw eigen verantwoordelijkheid om op tijd een afspraak te maken.

Om te garanderen dat u op tijd terecht kunt, adviseren wij om bij uw bezoek direct een herhaalafspraak in te plannen aan de balie.

 

4. Afspraakherinnering

U krijgt van ons per SMS een herinnering aan uw afspraak. Als u meerdere afspraken op dezelfde dag heeft staan, krijgt u enkel bericht over de eerste afspraak van die dag. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, krijgt u tevens een afspraakbevestiging wanneer de afspraak wordt ingepland.
Dit is een gratis service van ons en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Als u geen SMS/e-mail krijgt, betekent dit niet dat uw afspraak niet door zal gaan.

 

5. Te laat op de afspraak verschijnen

Bij het te laat verschijnen op de afspraak loopt u de kans dat de behandeling niet volgens planning kan worden afgerond of dat deze wordt geannuleerd door het ontstane tijdgebrek.

 

6. Het niet nakomen van een afspraak

Wanneer u een afspraak niet na kunt komen, dient u deze uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch/per e-mail af te melden.
Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.

Mocht u door ziekte niet op uw afspraak kunnen komen, dient u u dit uiterlijk dezelfde dag tussen 08.00 uur en 09.00 uur ‘s ochtends telefonisch/per e-mail aan ons door te geven.
U mag ons ook de avond van tevoren mailen zodat wij dit ‘s ochtends gelijk kunnen verwerken. Bij milde klachten mag u op uw afspraak verschijnen, wij zijn voldoende beschermd. Bij twijfel neemt u contact met ons op.

Onze agenda’s zijn opgedeeld in blokken van 5 minuten en wij hanteren een boetebeleid van € 5,- per 5 minuten, een minimum van € 15,- en een maximum van € 60,- voor afspraken bij de tandarts.
Voor een niet nagekomen afspraak bij de mondhygiënist/preventieassistent wordt de eerste keer € 30,- euro in rekening gebracht, de daaropvolgende keren € 40,-.

Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

 

7. Betalingen

Betalingen gaan via factoringmaatschappij Infomedics, u krijgt de rekening digitaal of per post. U kunt uw voorkeur aangeven bij de balie. Voor vragen over uw rekening kunt u contact met Infomedics opnemen, kijk hiervoor op www.infomedics.nl.
U kunt ook direct aan de balie afrekenen, wij accepteren alleen betalingen per PIN.

U mag altijd vragen of wij een begroting voor u opstellen.
Wij kunnen voor een indicatie van de vergoeding van uw zorgverzekeraar met u meekijken in ZorgSom. U bent hier uiteindelijk wel zelf verantwoordelijk voor.

 

8. Wijziging gegevens

U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van gewijzigde gegevens (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres, e-mail of telefoonnummer).
U wordt ook verzocht om verandering in uw gezondheid en medicatie aan ons door te geven. Dit is belangrijk voor uw en veiligheid en behandelplanning. Dit mag in de praktijk, maar ook telefonisch of per e-mail.

 

9. Uw eigendommen

U dient zelf over uw eigendommen te waken. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

 

10. Diefstal, vernieling en agressie

In onze praktijk zijn beveiligingscamera’s aanwezig in de openbare ruimtes voor de veiligheid van zowel u, als patiënt, als van onze medewerkers. Bij diefstal, vernieling, en verbale- en non-verbale agressie behouden wij ons het recht u uit te schrijven als patiënt. Wij zullen bij diefstal, vernieling en ander ernstig ongewenst gedrag te allen tijde een melding maken bij de politie.

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
Facebook
Instagram