Airflow® Gebitsreiniging met Guided Biofilm Therapy

Wist u dat de zachte laag op en onder uw tanden, de biofilm, miljoenen bacteriën bevat? Deze bacteriën kunnen schade aanrichten aan uw tanden, tandvlees en bot. Ze kunnen zelfs ziekten veroorzaken als ze dieper in het lichaam terechtkomen. Bovendien kan biofilm verkalken en tandsteen vormen. Regelmatige en effectieve verwijdering van deze biofilm is essentieel, en bij ons gebeurt dit pijnloos.

GBT-protocol

Onze mondhygiënisten werken volgens het Guided Biofilm Therapy®-Protocol.

Onze mondhygiënisten volgen het Guided Biofilm Therapy®-protocol. Dit begint met het zichtbaar maken van de biofilm door een plakkleurtest, zodat we zeker weten dat alle plaque verwijderd wordt. De biofilm, jong tandsteen en aanslag worden eerst verwijderd met de Airflow®. Dit is een pijnloze behandeling die gebruikmaakt van een zachte straal lucht, warm water en poeder. Uw tanden kunnen zelfs een tint witter worden!

Overgebleven tandsteen en diepere ruimtes onder het tandvlees worden gereinigd met een PS Piezon® ultrasone scaler. Deze gebruikt de NO-PAIN® technologie, waarbij de trillingen worden aangepast aan de hardheid van het tandoppervlak en warm water wordt gebruikt om tandgevoeligheid te voorkomen. Deze behandeling werkt voor is ook ideaal voor het reinigen van kronen, bruggen, brackets en implantaten.

Deze behandelmethode zelf ervaren?

Wilt u deze pijnloze en effectieve behandelmethode zelf ervaren? Maak een afspraak bij onze Guided Biofilm Therapy gecertificeerde mondhygiënisten: Fanny, Nina of Sandra. Uw mondgezondheid is bij ons in goede handen.

Wat is gebitsreiniging?

Gebitsreiniging is een professionele tandheelkundige procedure waarbij tandplak, tandsteen en andere aanslag van uw tanden wordt verwijderd. Dit gebeurt meestal door een mondhygiënist met speciale instrumenten. De reiniging bestaat uit het zichtbare deel van de tanden schoonmaken, maar ook de ruimtes onder het tandvlees. Het reinigen van uw gebit is vooral belangrijk om slechte tanden en tandvlees te voorkomen voordat het te laat is. Net zoals een grote en kleine beurt bij uw auto, alleen dan voor uw eigen gebit. Niet heel onbelangrijk dus.

Waarom is gebitsreiniging belangrijk?

• Tandvleesziektes voorkomen: Tandplak bevat bacteriën die tandvleesontstekingen zoals gingivitis en parodontitis kunnen veroorzaken. Regelmatige gebitsreiniging helpt dat deze ontstekingen niet voor kunnen komen in uw gebit.
  • Tandbederving voorkomen: Tandplak en tandsteen kunnen gaatjes in de tanden veroorzaken. Door deze regelmatig te verwijderen, verkleint u de kans op gaatjes.
  • Frisse adem: Opgehoopte tandplak kan een slechte adem veroorzaken. Professionele gebitsreiniging helpt om een frisse adem te behouden. Toch wel zo fijn voor uzelf en anderen.
  • Gezond gebit en tandvlees: Regelmatige reiniging houdt uw tanden en tandvlees gezond. Dit zorgt voor een betere algehele mondgezondheid.
  • Tandsteen voorkomen: Tandsteen is verhard tandplak dat alleen door een mondhygiënist en tandarts verwijderd kan worden. Door regelmatig te reinigen, voorkomt u de opbouw van tandsteen.

Hoe vaak moet ik mijn gebit reinigen?

Afhankelijk van uw gebit raden we u aan om ten minste twee keer per jaar een gebitsreiniging te laten uitvoeren. Tijdens een gebitsreiniging worden tandplak en tandsteen met speciale instrumenten verwijderd. Daarna worden uw tanden gepolijst om oppervlakvlekken te verwijderen en uw gebit glad en schoon te maken. Soms wordt fluoride aangebracht om uw tanden te versterken.

Maak direct een afspraak met de mondhygiënist.

Voorkom tandvleesziektes door gebitsreiniging!

Airflow® gebitsreiniging